Facaden på din butik er afgørende, fordi den skal give det førstegangsindtryk, som betyder så meget, når man skal lokke kunder til. Hvis de forbipasserende ikke finder din butik appellerende, går de bare forbi den, selvom du måske har nogle gode produkter. Vi kommer her med gode råd til, hvordan du kan optimere din butiksfacade.

Brug markiser til at dække for solen

De helt varme sommerdage kan det næsten være ulideligt at gå rundt i byen, hvor der ingen vind er, og hvor solen står lige ned. Hertil bør du bruge markiser, og de kan komme i et væld af farver, så du kan få noget, der passer lige ind i din butiks identitet. Det er relativt nemt at finde markise tilbud, så du ikke skal betale alverden for det.

Gør ordentligt rent

Selvom det måske ikke er din opgave at gøre rent foran din butik, så lægger folk mærke til, hvis der ligger flasker, er afskallende maling og lignede omkring din butik. Det har man ikke lyst til at gå ind i, og derfor bør du gøre alt for at få området rengjort.

Læg dine produkter præsentabelt hele tiden

Når man lægger noget udenfor, eksempelvis tøj, er der en tendens til, at folk piller rigtig meget ved det, og det kommer til at ligne noget, det ikke burde ligne. Og selvom det kan synes som sisyfosarbejde, så skal du lægge det ordentligt sammen, så alle nye kunder får et godt førstegangsindtryk. Ingen gider at handle ved en butik, der roder – særligt ikke, hvis det handler om tøj.